loading...
دانلود آهنگ جدید
تبلیغات

تبلیغات


برای مشاهده توضیحات و خرید این محصول لطفا روی عکس بالا کلیک کنید

امیر بازدید : 395 یکشنبه 14 تیر 1394 نظرات (0)

نقش شب قدر در سرنوشت کائنات و انسان‌ها

 

حوادث جهان همیشه امکان تغییر دارند، زیرا هیچ جبری بر خدای قادر مطلق، حاکم نیست و خداوند همیشه می­‌تواند اراده کند و در جریان حوادث جهان، دخالت داشته باشد

 

(مترجم و مفسر قرآن کریم): آیه‌های اول تا پنجم سوره­ قدر، از شبی فرخنده و با برکت بحث می­‌شود که نام آن «قدر» است. نخست نزول قرآن را در شب قدر، خبر می­‌دهد با این بیان که ما قرآن را در شب قدر فرو فرستادیم. سپس به اهمیت این شب تأکید می­‌ورزد که: ای رسول من! تو چه می­‌دانی که شب قدر چیست؟

به دنبال این پرسش، زبان وحی گوشه­‌هایی از اهمیت شب قدر را با این بیان توضیح می‌‌دهد که شب قدر از هزار ماه بهتر است. در آن شب، فرشتگان وحی همراه با پیام آسمانی به زمین فرود می­‌آیند و آن شب تا بامداد، سراپا امن و آسایش است.

در تفسیر این سوره، معمولاً سه مسئله را مورد بررسی قرار می­‌دهند: یکی این­که شب قدر چه نقشی در سرنوشت کائنات و انسان­‌ها دارد؟ دوم این­که شب قدر کدام شب است؟ و سوم آن­­که قرآن که در شب قدر نازل شده است، آیا آغاز نزولش شب قدر بوده یا همه آن در شب قدر نازل شده است؟ اینک درباره­ هریک از این سه مسئله به توضیح بیشتر می­‌پردازیم:

* شب قدر چه نقشی در سرنوشت کائنات و انسان­‌ها دارد

 آنچه از آیه­‌های این سوره به دست می­‌آوریم، آن است که شب قدر بسیار گران‌قدر است و از هزار ماه یعنی از حدود هشتادوسه سال بیشتر اهمیت دارد. البته گفتن هزار ماه یا هشتاد سال، تنها به خاطر تأکید بر اهمیت این شب است و گرنه این عددهای خاص، چندان مطرح نیستند. یعنی مثلاً چنین نیست که اگر بگوییم شب قدر به اندازه­ صدسال یا پنجاه سال ارزش دارد، غلط باشد.

بی‌تردید این شب، شبی است سرشار از معنویت و برکت و امداد غیبی و امن و آسایش. اما این­که تدبیر حوادث جهان و سرنوشت انسان­‌ها در این شب انجام می‌­پذیرد، مفسران این نکته را از کلمه­ «قدر» و «مِّن کلُ‏ِّ أَمْرٍ» آیه­­‌های ۱-۴ این سوره برداشت می­‌کنند؛ یعنی تقدیر و تدبیر تمام امور جهان. این مضمون در جای دیگر قرآن نیز آمده است که قرآن در شب مبارکی نازل شده است که در آن شب، هر کار استوار و هدف‌داری سامان می‌یابد.(۱) دراین‌باره، روایت‌­های گوناگونی هم داریم.

به نظر من سامان­دهی و تدبیر امور جهان در یکی از شب­‌های سال، با دیدگاه­ فلاسفه درباره­ علم ازلی خداوند و حاکمیت نظام علیت در کائنات سازگاری ندارد، زیرا تمام حوادث جهان بر اساس نظام علیت، از آغاز تا پایان جهان در ازل و در علم ازلی خداوند، سامان یافته است و دیگر سامان­دهی هر ساله معنی ندارد.

اما بر اساس دیدگاه اهل کلام و متشرعان که من نیز همین دیدگاه را قبول دارم، حوادث جهان همیشه امکان تغییر دارند، زیرا هیچ جبری بر خدای قادر مطلق، حاکم نیست و خداوند همیشه می­‌تواند اراده کند و در جریان حوادث جهان، دخالت داشته باشد. این بحث را ما به عنوان رابطه­ اراده­ خدا و قانون علیت می­‌توانیم مورد بررسی قرار دهیم تا ببینیم که آیا اصالت و تقدم، با علیت است یا با اراده و مشیت خدا؟

حوادث جهان همیشه امکان تغییر دارند، زیرا هیچ جبری بر خدای قادر مطلق، حاکم نیست و خداوند همیشه می­‌تواند اراده کند و در جریان حوادث جهان، دخالت داشته باشد

متکلمان، اصالت را به اراده­ خدا می‌دهند و علیت را کمرنگ می­‌سازند اما فلاسفه­ مسلمان، همگی اصالت را به علیت می­‌دهند و علم و اراده­ خدا را با علیت هماهنگ می­‌کنند. من دیدگاه فلاسفه را نمی­‌پسندم اما هنوز تبیین روشنی از دیدگاه خود تنظیم نکرده و منتشر نساخته­‌ام. به همین دلیل در اینجا نیز بیش از این بحث نمی­کنم. علاقه‌مندان را برای آشنایی با دیدگاه اهل کلام و فلاسفه به بحثی که در گذشته داشتیم، ارجاع می­دهم.(۲)

در اینجا سه نکته را یادآور می­‌شوم:

یکی این­که به نظر من شب قدر و تدبیر حوادث جهان در آن شب، هرگز با اراده و آزادی انسان­‌ها منافات ندارد. ما این موضوع را در گذشته با عنوان آزادی انسان با توجه به علم ازلی خداوند، مورد بحث و بررسی قرار داده­‌ایم، که به آنجا مراجعه کنید.(۳)

دوم این­که اگر در چنین شب­‌هایی، خداوند گروهی را مورد لطف و رحمت قرار دهد، این لطف و رحمت بی‌اساس نخواهد بود. بلکه به پاداش رفتار نیک انسان­‌ها خواهد بود و اگر در چنین شب­‌هایی، کسی را مورد قهر قرار دهد و سرنوشت بدی برای وی رقم زند، این هم بی‌اساس و بی‌دلیل نخواهد بود، بلکه به عنوان نتیجه و کیفر رفتار آن شخص خواهد بود.

بنابراین این­که مردم امیدوار باشند در یک شب، بدبختی آنان به خوشبختی تبدیل شود، فکر درستی نیست. بلکه باید توجه کنند که سرنوشت خودشان را خودشان رقم می‌زنند. اگر به راه درست رفته باشند و در حد توان کوشیده باشند، خداوند نیز آنان را در چنین شب­‌هایی مورد رحمت و لطف و امداد خود قرار می­‌دهد و راه پیشرفت‌شان را باز می­‌کند و آنان را از امکانات بیشتر برخوردارشان می­‌سازد.

اما اگر کسی یا مردم یک کشوری، از روی جهل و نادانی و عشق به مال و جاه، فرصت‌های خداداده را از دست بدهند و در راه پیشرفت و تکامل گام برندارند، بلکه با دست خود امکانات خدادادی خود را نیز نابود کنند، بی­ تردید چنین کسانی نباید انتظار آن را داشته باشند که خداوند در یک شب معین در برابر فرصت­ سوزی­‌ها و خطاکاری‌های آنان، این پاداش را به آنان ببخشد که کامیابشان کند و آنان را در ردیف پیشتازان و زحمت‌کشان و مردمان با عقل و تدبیر قرار دهد. چنین چیزی با هیچ منطقی سازگاری ندارد. بنابراین باید درباره­ این نکته مردم را آگاهی بخشید و هشدار داد.

سوم این­که ممکن است منظور از سامان­دهی کارها در شب قدر، سامان­دهی تکمیلی آن‌ها نباشد، بلکه منظور زبان وحی، سامان­دهی تشریعی کارها باشد. یعنی در شب قدر، خدای بزرگ با فرستادن وحی و قرآن، نظام زندگی انسان‌­ها را از هر جهت سامان می­‌بخشد تا انسان­‌ها بتوانند در یک جامعه­ عادلانه و به دور از ستم و تجاوز، بزرگ شوند و زندگی کنند و در دنیا و آخرت، خوشبخت و سعادتمند باشند.

ممکن است منظور از سامان­دهی کارها در شب قدر، سامان­دهی تکمیلی آن‌ها نباشد، بلکه منظور زبان وحی، سامان­دهی تشریعی کارها باشد

بنابراین، در شب قدر، خداوند با اراده و تدبیر خود، سرنوشت ما را رقم نمی­‌زند، بلکه با هدایت و حمایت خود، ما را در جهت تنظیم یک زندگی درست یاری می­‌رساند.

* شب قدر کدام شب است

با توجه به این سوره و نیز با توجه به آیه­ ۱۸۵ سوره­ بقره که می­‌گوید: قرآن در ماه رمضان نازل شده است. می‌­توان اطمینان یافت که شب قدر در ماه رمضان است.

اما کدام شب از شب­‌های ماه رمضان شب قدر است، در این‌باره روایات و دیدگاه‌­های متعددی داریم. شب اول، شب نیمه­ رمضان، شب هفدهم، شب نوزدهم و شب‌­های فرد تا آخر ماه رمضان؟ احتمال داده‌­اند که هر یک از این­ها شب قدر باشد و روایت­‌های دیگری داریم که می­‌گویند شب قدر در دهه­ سوم ماه رمضان است و به روایاتی شب بیست و یکم یا بیست و سوم یا بیست و هفتم ماه رمضان، شب قدر است.(۴) به نظر من انگیزه­ این­که شب قدر، به طور دقیق معین نشده است، آن است که همین ابهام وسیله­ آزمونی باشد برای انسان­‌ها تا معلوم شود چه کسانی در جست‌وجوی آن شب هستند و چه کسانی نیستند؟

*چگونگی نزول قرآن در شب قدر

قرآن که در شب قدر نازل شده است، آیا آغاز نزولش شب قدر بوده یا همه­ آن در شب قدر نازل شده است؟

گروهی از مفسران گفته­‌اند که قرآن به صورت یکپارچه در شب قدر به آسمان دنیا آمده است، سپس به تدریج در مدت ۲۳ سال، به رسول اکرم ابلاغ شده است. من نزول یک‌جا و یکپارچه‌ قرآن را درست نمی‌­دانم و بر آنم که آغاز نزول قرآن در شب قدر بوده است. بنابراین باید بعثت را در ماه رمضان بدانیم و نه در ۲۷ رجب و شاید در ۲۷ رجب، معراج رسول خدا اتفاق افتاده است نه رسالت او. ما درباره‌ نزول یکپارچه‌ قرآن در شب قدر یا آغاز نزولش در آن شب، پیش از این توضیح لازم را داده‌­ایم.(۵)

و نیز درباره­ آغاز بعثت و نزول قرآن در ماه رمضان یا در ماه رجب، نظر خود را در گذشته گفته­‌ایم.(۶)

 

*منابع:

۱ – دخان/۳ و ۴٫

۲- همین جلد، الرحمن/۲۹٫

۳- همین تفسیر، هود/ ۱۰۵-۱۰۸٫

۴- مجمع، نورالثقلین، نمونه و تفسیرهای دیگر.

۵- بقره/۱۸۵٫

۶- همین تفسیر اسراء/

  • نقش شب قدر در سرنوشت کائنات و انسان‌ها - فارس

    farsnews.com/newstext.php?nn=13940413000196
  • ۲۰ ساعت پیش - اینکه مردم امیدوار باشند در شب قدر بدبختی‌شان به خوشبختی تبدیل شود، تفکر نادرستی است. انسان اگر در راه صحیح کوشیده باشد خداوند نیز او را ...
  • نقش شب قدر در سرنوشت کائنات و انسان‌ها - شیرازه

    shiraze.ir/fa/news/72074
  • ۱ ساعت پیش - نقش شب قدر در سرنوشت کائنات و انسان‌ها. اینکه مردم امیدوار باشند در شب قدر بدبختی‌شان به خوشبختی تبدیل شود، تفکر نادرستی است. انسان اگر ...

  • تصاویر برای نقش شب قدر در سرنوشت کائنات و انسان‌هاگزارش تصاویر
    • نتیجه تصویری برای نقش شب قدر در سرنوشت کائنات و انسان‌ها
    • نتیجه تصویری برای نقش شب قدر در سرنوشت کائنات و انسان‌ها
      3 روز پیش
    • نتیجه تصویری برای نقش شب قدر در سرنوشت کائنات و انسان‌ها
    • نتیجه تصویری برای نقش شب قدر در سرنوشت کائنات و انسان‌ها
      7 ساعت قبل
    • نتیجه تصویری برای نقش شب قدر در سرنوشت کائنات و انسان‌ها
    تصاویر بیشتر برای نقش شب قدر در سرنوشت کائنات و انسان‌ها

  • دولت بهار:نقش شب قدر در سرنوشت كائنات و انسان‌ها

    www.dolatebahar.com/telex-86996.html
  • ۲۰ ساعت پیش - در تفسير اين سوره، معمولاً سه مسئله را مورد بررسي قرار مي‌دهند: يكي اينكه شب قدر چه نقشي در سرنوشت كائنات و انسان‌ها دارد؟ دوم اينكه شب قدر كدام شب ...
  • اخبار پارسیک - نقش شب قدر در سرنوشت کائنات و انسان‌ها

    news.parseek.com/Url/?id=10933950
  • نقش شب قدر در سرنوشت کائنات و انسان‌ها.
  • نقش شب قدر در سرنوشت کائنات و انسان‌ها - خانه

    sabadekhabar.ir › خانه
  • ۲ ساعت پیش - نقش شب قدر در سرنوشت کائنات و انسان‌ها. ... نقش شب قدر در سرنوشت کائنات و انسان‌ها. خانه » نقش شب قدر در سرنوشت کائنات و انسان‌ها ...
  • نقش شب قدر در سرنوشت کائنات و انسان‌ها | فارس نیوز

    vista.ir/news/22660527/نقش-شب-قدر-در-سرنوشت-کائنات-و-انسان‌ها
  • ۲۰ ساعت پیش - اینکه مردم امیدوار باشند در شب قدر بدبختی‌شان به خوشبختی تبدیل شود، تفکر نادرستی است. انسان اگر در راه صحیح کوشیده باشد خداوند نیز او را ...
  • نقش شب قدر در سرنوشت کائنات و انسان‌ها - اخبار ما

    akhbarma.ir/NR.aspx?id=367258
  • ۱۸ ساعت پیش - اينکه مردم اميدوار باشند در شب قدر بدبختي‌شان به خوشبختي تبديل شود، تفکر نادرستي است. انسان اگر در راه صحيح کوشيده باشد خداوند نيز او را ...
  • نقش شب قدر در سرنوشت کائنات و انسان‌ها

    www.delvar.ir/130038/نقش-شب-قدر-در-سرنوشت-کائنات-و-انسان‌ها/
  • اینکه مردم امیدوار باشند در شب قدر بدبختی‌شان به خوشبختی تبدیل شود، تفکر نادرستی است. انسان اگر در راه صحیح کوشیده باشد خداوند نیز او را در چنین شب‌هایی ...
  • نقش شب قدر در سرنوشت کائنات و انسان‌ها بعد از ظهر شنبه 13 ...

    khabarche.ir/خبر/2675222/نقش-شب-قدر-در-سرنوشت-کائنات-و-انسان-ها
  • ۲۰ ساعت پیش - شب قدر بعد از ظهر شنبه سیزدهم تیر ماه 1394 خبر نقش شب قدر در سرنوشت کائنات و انسان‌ها.
  • نقش شب قدر در سرنوشت کائنات و انسان‌ها - نیوهاب فارسی

    fa.newhub.shafaqna.com/.../665442-نقش-شب-قدر-در-سرنوشت-کائنات-...
  • دولت بهار: اینکه مردم امیدوار باشند در شب قدر بدبختی شان به خوشبختی تبدیل شود، تفکر نادرستی است. انسان اگر در راه صحیح کوشیده باشد خداوند نیز او را در چنین ...
  • چاپارک - نقش شب قدر در سرنوشت کائنات و انسان‌ها

    chaparak.ir/detail/News/5061622
  • آخرین اخبار پربیننده ترین اخبار. ۳ دلیلی که همه‌ کاره می‌شوید! قیمت انواع خودرو در بازار 13 تیر 94 + جدول · آمانو: تا پایان سال گزارش "پی.ام.دی" را می‌دهیم · صرفه جویی ...
  • دکه | Dakee.org - نقش شب قدر در سرنوشت کائنات و انسان‌ها

    dakee.org/1394/04/13/نقش-شب-قدر-در-سرنوشت-کائنات-و-انسان‌ها/
  • اینکه مردم امیدوار باشند در شب قدر بدبختی‌شان به خوشبختی تبدیل شود، تفکر نادرستی است. انسان اگر در راه صحیح کوشیده باشد خداوند نیز او را در چنین شب‌هایی ...
  • خبر خوان تیفا - نقش شب قدر در سرنوشت کائنات و انسان‌ها

    www.tifaa.net/post/195901/
  • بستن/بازکردن پنجره توضیحات. خبر خوان تیفا - نقش شب قدر در سرنوشت کائنات و انسان‌ها · آمار.
  • نقش شب قدر در سرنوشت کائنات و انسان‌ها | بهان

    behan.ir/نقش-شب-قدر-در-سرنوشت-کائنات-و-انسان‌ها/
  • ۲۰ ساعت پیش - اینکه مردم امیدوار باشند در شب قدر بدبختی‌شان به خوشبختی تبدیل شود، تفکر نادرستی است. انسان اگر در راه صحیح کوشیده باشد خداوند نیز او را ...
  • نقش شب قدر در سرنوشت کائنات و انسان‌ها | اخبار روز

    atdesign.ir/نقش-شب-قدر-در-سرنوشت-کائنات-و-انسان‌ها/
  • نقش شب قدر در سرنوشت کائنات و انسان‌ها. ۱۳۹۴-۰۴-۱۳. اینکه مردم امیدوار باشند در شب قدر بدبختی‌شان به خوشبختی تبدیل شود، تفکر نادرستی است. انسان اگر در راه ...
  • پارسی نیوز: نقش شب قدر در سرنوشت کائنات و انسان‌ها

    parsinews.ir/news/page/9c1a1145288f74dbf35ea69633ce580b
  • ۲۰ ساعت پیش - اینکه مردم امیدوار باشند در شب قدر بدبختی‌شان به خوشبختی تبدیل شود، تفکر نادرستی است. انسان اگر در راه صحیح کوشیده باشد خداوند نیز او را ...
  • نقش شب قدر در سرنوشت کائنات و انسان‌ها

    honar-ac.ir/?p=95825
  • لينك قبلي · لينك بعدي. اخبار مرتبط. هزینه امور قرآنی کشور بر عهده کیست/ آیا بودجه‌های فرهنگی در مسیر صحیحی قرار دارد؟ افطاری‌های وحدت و مقاومت از مشهد و گنبد تا ...
  • نقش شب قدر در سرنوشت کائنات و انسان‌ها - خبر آنتایم

    khabarontime.ir/news/.../نقش-شب-قدر-در-سرنوشت-کائنات-و-انسان‌ها
  • نقش-شب-قدر-در-سرنوشت-کائنات-و-انسان‌ها. ... صفحه اصلی · تماس با ما · سرخط تازه ترین خبرها · استخدام دندانپزشک | یکشنبه ۱۴ تیر ۹۴ · استخدام ماما در تهران ...
  • مجد دز - چگونگی تعیین سرنوشت انسان در شب قدر

    www.majdedez.com/?p=8648
  • در شب قدر سرنوشت انسان تغییر می کند و تغییر سرنوشت انسان تغییر سرنوشت ... آدم در عالم نقش دارد، اگر پیچ و مهره بد بسته شود به واسطه آن تمام ماشین مختل می شود و ... و نزدیکی انسان ها از مرکزیت در مجموعه کائنات و نحوه خدمت آنها به ما اثر می گذارد.
  • چگونگی تعیین سرنوشت انسان در شب قدر - صفحه اول

    isas.tv/view/index.php?id=211136
  • در شب قدر سرنوشت انسان تغيير مي كند و تغيير سرنوشت انسان تغيير سرنوشت عالم است . آدم در عالم نقش دارد، اگر پيچ و مهره بد بسته شود به واسطه آن تمام ماشين مختل مي ... و نزديكي انسان ها از مركزيت در مجموعه كائنات و نحوه خدمت آنها به ما اثر مي گذارد.
  • چگونگی تعیین سرنوشت انسان در شب قدر - مشرق نیوز | ...

    www.mashreghnews.ir/fa/.../چگونگی-تعیین-سرنوشت-انسان-در-شب-قد...
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۰ ه‍.ش. - در شب قدر وضعيت چه بخشي از كائنات مشخص مي شود؟ ... در شب قدر سرنوشت انسان تغيير مي كند و تغيير سرنوشت انسان تغيير سرنوشت عالم است . آدم در عالم نقش دارد، اگر پيچ و مهره بد بسته شود به واسطه آن تمام ماشين مختل مي شود و ...
  • رحمتی در نقل و انتقالات دخالتی ندارد

    www.chaharah.com/News/.../رحمتی-در-نقل-و-انتقالات-دخالتی-ندارد
  • ۱۹ ساعت پیش - ... های کمبود غذا و دارو در یونان · نقش شب قدر در سرنوشت کائنات و انسان ها ... بعد از خدا، امید ما به پورحیدری است که کوله‌باری از تجربه دارد و می‌تواند ...
  • مهمترین عناوین فرهنگی خبری 13 تیر - گلستان 24

    www.golestan24.com/بخش.../11058-مهمترین-عناوین-فرهنگی-خبری-ت...
  • ۱۲ دقیقه پیش - 4 شکل نفوذ شیطان در زندگی انسان، عکاس‌هایی که سند جنایت آمریکا هستند، عذرخواهی مجری «ماه عسل» از ... نقش شب قدر در سرنوشت کائنات و انسان‌ها.
  • عذرخواهی مجری «ماه عسل» از مردم/ انحصار فیلم خارجی در دست ...

    www.qomefarda.ir/news/149270
  • ۱۷ ساعت پیش - قم فردا: 4 شکل نفوذ شیطان در زندگی انسان، عکاس‌هایی که سند جنایت آمریکا هستند، عذرخواهی مجری «ماه ... نقش شب قدر در سرنوشت کائنات و انسان‌ها
  • نقش شب قدر در سرنوشت کائنات و انسان‌ها - فانی سایت

    funysite.ir/post/21505
  • نقش شب قدر در سرنوشت کائنات و انسان‌ها. اینکه مردم امیدوار باشند در شب قدر بدبختی‌شان به خوشبختی تبدیل شود، تفکر نادرستی است. انسان اگر در راه صحیح ...
  • چگونگی تعیین سرنوشت انسان در شب قدر ¤ شب قدر در مناسبت

    www.cloob.com/c/janfadaclub/18377558
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۰ ه‍.ش. - در شب قدر وضعیت چه بخشی از كائنات مشخص می شود؟ ... در شب قدر سرنوشت انسان تغییر می كند و تغییر سرنوشت انسان تغییر سرنوشت عالم است . آدم در عالم نقش دارد، اگر پیچ و مهره بد بسته شود به واسطه آن تمام ماشین مختل می شود و ...
  • «فصل شیدایی» در 3 شب قدر اجرا نمی‌شود - فراز آنلاین

    farazonline.ir/156903/فصل-شیدایی-در-3-شب-قدر-اجرا-نمی‌شود
  • ۱۹ ساعت پیش - ... رهایی از فکر گناه چه باید کرد · نقش شب قدر در سرنوشت کائنات و انسان‌ها ... بر اساس این خبر، سامانه ثبت‌نام تماشاگران نمایش برای سه شب چهاردهم، ...
  • شب قدر، شب عروج انسان الهی | مجله وبگردی زمزار

    web.zamzar.ir/item/397108_شب-قدر-شب-عروج-انسان-الهی
  • (شب قدر، شب عروج انسان الهی) ساوجبلاغ- کرج- ایرنا- قدر، شبی که از هزار ماه بهتر ... های مشترک انسان ودام به تقویم رسمی · نقش شب قدر در سرنوشت کائنات و انسان ها ...
  • چگونگی تعیین سرنوشت انسان در شب قدر - مرکز اسناد ...

    irdc.ir/fa/content/13959/default.aspx
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۰ ه‍.ش. - در شب قدر وضعیت چه بخشی از کائنات مشخص می شود؟ ... در شب قدر سرنوشت انسان تغییر می کند و تغییر سرنوشت انسان تغییر سرنوشت عالم است . آدم در عالم نقش دارد، اگر پیچ و مهره بد بسته شود به واسطه آن تمام ماشین مختل می شود و ...
  • تیترجو- عذرخواهی مجری «ماه عسل» از مردم/ انحصار فیلم خارجی ...

    titrjoo.ir/news/36388/2
  • ۱۷ ساعت پیش - نقش شب قدر در سرنوشت کائنات و انسان‌ها اینکه مردم امیدوار باشند در شب قدر بدبختی‌شان به خوشبختی تبدیل شود، تفکر نادرستی است. انسان اگر ...
  • معنا و مفهوم «قدر» . حقیقت این شبها شب مقدرات .شب معراج عمومی

    m5736z.blog.ir/post/QADR
  • شب قدر شبی است که همه مقدرات تقدیر می گردد و قالب معین و اندازه خاص هر پدیده، روشن و ... لذا این شب‌ها شب سرنوشت ساز است و ما در روایات داریم که بعضی‌ها شب پانزدهم ماه ..... طور و نیز 26 انسان به نقش کلیدی تسبیح برای پرواز شبانه روح و تجرید و معراج آن ... آفریده ها و توجهات و عنایات الهی به همه کائنات از جمله انسان ها را بیان کرده است.
  • بی خبران |چشم انداز فرهنگی میمند جهانی شد

    bikhabaran.ir/.../چشم%20انداز%20فرهنگی%20میمند%20جهانی%20شد
  • نقش شب قدر در سرنوشت کائنات و انسان‌ها ... چغازنبیل، تخت جمشید، میدان نقش جهان، تخت سلیمان، بم و فضای فرهنگی آن، پاسارگاد، گنبد سلطانیه، سنگ نبشته ...
  • سرنوشت انسان - دین و اندیشه آکاایران

    dianat.akairan.com/tag/سرنوشت%20انسان/
  • نقش دوست در سرنوشت انسان! .... چکیده اش این است: اگر انسان با تمام وجودش خواهان چیزی باشد به آن خواهد رسید چرا که ذهن او بر کائنات تاثیر میگذارد به این معنی ... از آنجا که در شب قدر سرنوشت انسانها براى یک سال، بر طبق لیاقتها و شایستگی هاى آنها، ...
  • مرداد ۱۳۹۰ - کتاب مبین - بلاگفا

    www.ketab-e-mobin.blogfa.com/9005.aspx
  • سوره ی "قدر"از جمله سوره هایی است که در قبل از هجرت بر رسول اکرم (ص)نازل گردید. ... نزول قرآن ، اهمیت شب قدر و تقدیر و سرنوشت کائنات مورد اشاره قرار گرفته است. ... باره ی تاثیر نماز در بهداشت روانی - اجتماعی و نقش ان در تربیت انسان پرداخته است.
  • چرا شب قدر ناپیداست؟/شبی برتر از هزار ماه - شفاف

    www.shafaf.ir/fa/news/.../چرا-شب-قدر-ناپیداستشبی-برتر-از-هزار-ماه
  • ۷ مرداد ۱۳۹۲ ه‍.ش. - درباره نقش دعا در دگرگونی سرنوشت، «ابن حیّان» و «حاکم» از پیامبر گرامی ... دعا در هر حال و زمان، مخصوصا در شب های قدر، منشأ اثر است و در سرنوشت انسان دخالت دارد. .... لرزان اساس خلقت و سرگشته کائنات جانها ز داغ او، همه در التهاب شد.
  • خبریاب - ۱۲توصیه رهبرانقلاب برای بهره بهتر از لیالی قدر

    hikhabar.com/news.aspx?id=274541
  • ۸ ساعت پیش - سلامتی از همه اینها، در شب قدر ممکن و میسّر است؛ به شرطی که با آمادگی وارد شب قدر شوید. ... کاری کنیم عروج کنیم و از مزبله مادی که بسیاری از انسانها در سراسر دنیا اسیر و دچار آن هستند، هرچه می .... نقش شب قدر در سرنوشت کائنات.
  • دانلود مداحي هلالي شب قدر 94 | سرگرمی | دانلود اهنگ جدید

    93z.ir/2015/07/05/دانلود-مداحي-هلالي-شب-قدر-94/
  • ۸ ساعت پیش - ... سال 94(فروردین 94) مداحان برجسته کشور از اینجا …. نقش شب قدر در سرنوشت کائنات. .... دانلود مداحی جواد مقدم در شب قدر – نمایشگاه – درباره ی ما.
  • آیا زمان مرگ انسانها از از قبل تعیین شده است؟ - نیک صالحی

    www.niksalehi.com/din-andishe/archives/105697.php
  • استایل های مختلف یک خانم ، در لباس شب ، اسپرت و مجلسی ... اما در مورد نقش انسان در مقدرات : لازم است ابتدا از واژه قضا و قدر( تقدیر – قسمت) و رابطه اش ... و خداوند قطع نظر از شرایطى كه باعث تعیین و حتمى بودن سرنوشت خاصّى مى شود از پیش (بدون ... حقیقتى كه بر سراسر جهان هستى حاكم است، و آن اندازه گیرى دقیق در همه كائنات جهان است.
  • ادامه - پایگاه رسمی اطلاع‌رسانی حجت الاسلام والمسلمین ...

    zadsar.net/index.php?option=com_content&view=article&id...
  • گروه ادب: از آن‌جا كه شب قدر با شهادت حضرت علی(ع) پيوند خورده است، اديبان كهن ما به .... با اشاره به نقش شاعران معاصر در به‌كاربردن شب قدر در اشعارشان گفت: نمود شب قدر در .... وی افزود: در شب قدر همه‌ی كائنات در معرض فيض و رحمت الهی قرار می‌گيرند و انسان ... اين استاد دانشگاه با اشاره به اهميت شب قدر در تعيين سرنوشت انسان‌ها تصريح ...
  • یک شب قدر، پیمایش ره صد ساله - سماموس

    www.samamos.com/?p=3222
  • پس اگر انسانی بتواند تنها یک شب از شب های قدر را درک کند، ره صد ساله را یک شبه پیموده ..... کرد که هر تقدیر جزئی می‌تواند در تحقق تقدیر کلی نقش اساسی داشته باشد. .... از حدیث فوق، می‌توان تأثیر فراوان کارهای انسان را بر سرنوشت او ارزیابی کرد. ..... و عبده، خلیفه الله مطلق است که مظهر ربوبیت مطلق خداوندی بر کائنات می باشد.
  • سرنوشت و قضا و قدر الهي | سایت تفریحی مهر سل

    www.actionfun.ir/tag/سرنوشت-و-قضا-و-قدر-الهي/
  • کاربرد معنایى دیگر براى قسمت، آن است که: «نقش فرد در حوادث کاملاً نادیده ... بر این اساس اختیار انسان در طول مشیت و قضا و قدر خداوند است. ... الف) خداى سبحان هستى بخش کائنات است و هر چیزى در اصل وجود و گرفتن فیض، به ذات اقدس او وابسته است. .... تغییر دادن سرنوشت در شب قدر یا در هر زمان دیگر به معنی تغییر دادن آن است که ...
  • جزئیات تعطیلی سینماها در شب های قدر - TitreAkhbar - تیتر ...

    www.titreakhbar.com/search.aspx?...جزئیات%20تعطیلی%20سینماها%2...
  • جزئیات تعطیلی سینماها در شب های قدر عصر ایران اخبار مشابه ۱۳۹۴-۴-۱۳ ۱۱:۴۵|۴ .... نقش شب قدر در سرنوشت کائنات و انسان ها فارس اخبار مشابه ۱۳۹۴-۴-۱۳ ۱۵:۳۴|۴۸ ...
  • تقدیر سرنوشت - - خزائن - سامانه ثبت فيش هاي تبليغي

    khazaen.ir/search/index.php?q=تقدیر%20سرنوشت&s_listener...
  • نقش حیاتی دوست در سرنوشت اخروى انسان: [ قالب : آیه ] [ مخاطب : عام ]: آیه : 28 سوره : ... تقدیر امور عالم در شب قدر از سوى خداوند بدست فرشتگان: [ قالب : آیه ] [ مخاطب : عام ] ...
  • :نگاهی به سریال "پرده نشین" / طلبه جوان در دو راهی عشق یا ایمان

    mobinmedia.ir/myLDlinker.php?url=177
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - اینکه یک طلبه نیز به مانند انسانهای عادی در دوراهی وصال به محبوب زمینی یا آسمانی قرار می گیرد مساله ای است که .... نقش شب قدر در سرنوشت کائنات.
  • عذرخواهی مجری «ماه عسل» از مردم/ انحصار فیلم خارجی ... - میهن ...

    www.mihanbrooz.ir/عذرخواهی-مجری-ماه-عسل-از-مردم-انحصار/
  • ۱۸ ساعت پیش - نقش شب قدر در سرنوشت کائنات و انسان‌ها اینکه مردم امیدوار باشند در شب قدر بدبختی‌شان به خوشبختی تبدیل شود، تفکر نادرستی است. انسان اگر ...
  • خدایا کمکم کن که

    www.afaride.blogfa.com/
  • بناءبراين ما به عنوان امت مسلمان تا شب قدر بيش از هزار ماه فاصله داريم! ... كند، و بناءبراين به خاطر يك مشاجره لفظي، سرنوشت يك انسان تا آخر دنيا عوض شود! ... و گرایش های خاص رفتار اجتاماعی وطبقاتی،نقش شخصیت ها،سمبل ها،ظاهر ها،قالب ها،قدرت ها ..... ما به کلا م وقدرت مافوق تو که همه کائنات را در بر می گیرد یقین داریم ودر کنار مبارزه ی ...
  • دعا و مقایسه آن با قانون جذب! - تبیان

    www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=218276
  • ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ ه‍.ش. - «باید هر شب پیش از خواب رفتن، دو کلمه ثروت و موفقییت را آن قدر تکرار کنید تا خوابتان ببرد. ... خلسه پیش از خواب با خودتان نجوا کنید بر ضمیر ناخوداگاهتان نقش می بندد. .... در قانون جذب انسان با گاردی طلبکارانه و از جایگاه مافوق، با کائنات .... توانیم سرنوشت خودمونو رو تغییر بدیم در قانون جذب هم به همین شکله .
  • فضیلت شب قدر به بیان حضرت علامه طهرانی - متقین

    motaghin.com/fa_Default.asp?RP=M_News.asp&P1N=NewId...
  • ... انسان با نفس حضرت وليّ عصر (عليه السلام) نقش تعيين كننده اي در سرنوشت سال ... و لذا در شب قدر انسان بايد حساب خود را با خداي خود و واسطۀ فيض در عالم وجود پاك و ..... شب قدر شب نزول اراده پروردگار در کائنات است و تصرف در کائنات به اختیار امام ...
  • .: خـــتــــــم قـــــــــرآن :. - اعـجـاز در قـرآن کـریـم

    khatme-ghoran.blogfa.com/cat-10.aspx
  • در اين شب سرنوشت افراد و جوامع و هر آنچه با سرنوشت انسان ها ارتباط دارد, بر اساس حكمت و ... ادله اى كه نقش انسان را در مقدرات شب قدر ثابت مى كند .... مى گيرند به مسلمانان ارائه داشته ونيز سرور كائنات حضرت محمد پيامبر گرانقدر اسلام به نوبه خود، در اين ...
  • دانلود صوت مداحی شب سوم محرم 1392 - حاج محمود کریمی چیذر ...

    www.ammarname.ir/node/19479
  • ۱۵ آبان ۱۳۹۲ ه‍.ش. - مراسم عزاداری شب سوم محرم الحرام سال ۱۳۹۲ با مداحی حاج محمود کریمی و حاج ... 4 شکل نفوذ شیطان در زندگی انسان ... نقش شب قدر در سرنوشت کائنات.
  • قم نیوز - شبی برای رقم زدن سرنوشت یک سال/ فرصتی که از ...

    qomnews.ir/vdch-kni.23nmzdftt2.html
  • ۲۵ تیر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - به گزارش قم نیوز، «ما این قرآن را در شب قدر نازل کردیم و چه تو را به عظمت این ... به نقش تربیتی نگاه غیر مادی به سرنوشت افزود: یک انسان دیندار برای تعیین ... رحمتِ خداوند کائنات را فراگرفت/ دوری از گناه؛ بهترین عمل در ماه رمضان.
  • تشریح برنامه‌ شب‌های قدر بهشت زهرا(س) - تهاجم نیوز

    www.tahajomnews.ir/551903-تشریح%20برنامه‌%20شب‌های%20قدر%20...
  • ۱۱ ساعت پیش - مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا(س) ضمن تشریح برنامه‌های شب‌های قدر در حرم حضرت ... 4 شکل نفوذ شیطان در زندگی انسان ... نقش شب قدر در سرنوشت کائنات.
  • مطالب جدیدتر - نخبگان نام آور کاشان

    kashanpedia.blogfa.com/?p=12
  • بنا به باور بسياري از دين باوران ، سرنوشت هر انسان در طول سال در شب قدر ... قلبی مبنی بر تغییر اتفاق نیفتد، در هیچ نقطه ای از کائنات هیچ تغییری روی نمی دهد. .... مسئولیت دشوار هر انسان یافتن رسالت اصیل و نقش بی بدیل خود در عالم هستی است.
  • قضا و قدر در نهج البلاغه | موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل ...

    ahlolbait.com/4592/قضا-و-قدر-در-نهج-البلاغه
  • سرنوشت و تقدير ... قدر الهى بر تدبير انسان پيروز شود تا آن جا كه آفت در تدبير باشد. ... آفريننده است با سنجش دقيق براى همه كائنات بدون انديشه و مفاهيم درونى. ... و قدر در نهج البلاغه · نهج البلاغه موضوعی · موضوعات در نهج البلاغه · معناى قضا و قدر · نقش دعا در برگرداندن قضا و قدر ... آمادگی برای شب قدر، در کلام میرزا جواد ملکی تبریزی.
  • قدرت شگرف درون انسان - آرامش با یاد خدا - بلاگفا

    razearamesh2.blogfa.com/post-1032.aspx
  • با پیدایش نقش انسان (پیچیده ترین سازمان شناخته شده ماده) و تکامل یافتن آن حیات دیگری آغاز گردید و زندگی به ... دانش الهی در این ساختار و پیدایش روح یا شخصیت حقیقی انسان بوده که جهان و کائنات را به تعظیم خود کشاند. ...... شب قدر، شب سرنوشت.
  • شعر و پیامک ویژه شب های قدر و شهادت حضرت علی (ع) - آنتی ...

    antibc.persianblog.ir/post/1235/
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۰ ه‍.ش. - شب قدر، پر ارزش ترین وقت سال است ، سرنوشت آدمى در همین هنگام مشخص مى شود. ... شب قدر، آبستن سپیده فلاح و رستگاری انسانهای دل سپرده به مهر مهربانترین .... هر کس شنیده زمزمه ی کائنات را ... نقش لب پیمبر خاتم علی علی ست
  • اشتباه عجیب هواداران فوتبال ایران - برهه

    borhe.ir/?p=30308
  • ۳ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - درایران ما اما انگار ماجرا تفاوت دارد. ... ندارد اما طرفداران فوتبال در آمریکای جنوبی بیشتر اوقات مثل ما ایرانی ها .... نقش شب قدر در سرنوشت کائنات.
  • آذر ۸٦ - گل یخ

    goleyakh.persianblog.ir/1386/9/
  • ۳۰ آذر ۱۳۸۶ ه‍.ش. - 2- در کائنات خدا رخ می‌دهد و از سلطه‌ی تو بیرون است امّا اگر انسانی دیگر باشی، ... نکته: هر انسانی در دنیای تو نقشی دارد؛ امّا بسته به نوع انتظار تو نقش ایفا می‌کند. ... شب قدر: در چنین شبی خدا به تو اجازه می‌دهد آینده‌ی خود را تعیین کنی و تضمین ... تا عهر کدام از کائنات خدا در سرنوشت تو نقشی ایفا کنند؛ ولی یادت باشد ...
  • شب های احیا - راسخون

    www.rasekhoon.net › مقالات › دين پژوهی › اسلام شناسي › نماز و عبادت
  • ۳۰ شهریور ۱۳۸۷ ه‍.ش. - مبادا شب قدر بگذرد و ما همچنان غرق در ناپاکی‌ها باقی بمانیم و خود را از عمق منجلاب به .... از آنجا که در شب قدر سرنوشت یک سال انسان، به فراخور شایستگی‌هایش تعیین می‌شود، باید آن شب را بیدار بود. .... درباره نقش دعا در دگرگونی سرنوشت، «ابن حیّان» و «حاکم» از پیامبر گرامی .... لرزان اساس خلقت و سرگشته کائنات
  • قضا و قدر محتوم و مؤجّل - شبکه جامع اطلاع رسانی غدیر

    www.ghadeer.org/Book/2464/374850
  • نظم و هماهنگی کائنات 3. .... دوم آنکه مقدرات در شب قدر موجب سلب اراده انسان می شود یا خیر ؟ ... نموداری برای اجرای پروژه هایی در اختیار مجریان طرح قرار می گیرد، و آنان طبق آن عمل می کنند، این نقشه و نمودار نقش یک مشاور و راهنما را دارد، لذا در ... این چنین نیست، و مسأله تقدیر امور و تعیین سرنوشت را می توان در حد یک طرح و نقشه راهنما دانست.
  • شب قدر و تقدیر امور - شبکه جامع اطلاع رسانی غدیر

    www.ghadeer.org/Book/2464/374851
  • نظم و هماهنگی کائنات 3. ... دوم آنکه مقدرات در شب قدر موجب سلب اراده انسان می شود یا خیر ؟ ... نموداری برای اجرای پروژه هایی در اختیار مجریان طرح قرار می گیرد، و آنان طبق آن عمل می کنند، این نقشه و نمودار نقش یک مشاور و راهنما را دارد، لذا در پایان ... چنین نیست، و مسأله تقدیر امور و تعیین سرنوشت را می توان در حد یک طرح و نقشه راهنما دانست.
  • توافق باید بدون ابهام و مبتنی بر خطوط قرمز باشد

    www.khabarjoo24.ir/19209107-توافق%20باید%20بدون%20ابهام%20و...
  • ۷ ساعت پیش - وی افزود: آنچه که در این زمینه اهمیت دارد، این است که ما شاهد یک توافق ... تشریح برنامه‌ شب‌های قدر بهشت زهرا(س) ... نقش شب قدر در سرنوشت کائنات.
  • تحریفات آیات در تکنولوژی فکر |پایگاه فرق و ادیان

    feraq.ir/تحریفات-آیات-در-تکنولوژی-فکر/
  • [۲] «گویی که کائنات منتظر چنین تصمیم و اراده‌ایی از سوی من بودند، تا همه گوش به ... شاعر خود در تولید شعرش نقش اصلی و آفرینندگی دارد در حالی اهل معرفت قائلند که .... «تو در دورۀ تکنولوژی فکر(۱) نیز به اجرای مراسم شب قدر پرداختی و گفتیم که در ... از آیات سوره قدر به تأثیر دعا و عبادت در تعیین سرنوشت انسان و مقدرات او می‌رسید.
  • سخنرانی | پایگاه اطلاع رسانی محمد رضا زائری

    www.zaeri.com/sokhanrani
  • سرنوشت هرملتی در مدرسه هایش رقم می خورد. ... این جلسه قرار است در مورد نقش مخاطب، جایگاه و اهمیت اش در فعالیت فرهنگی و این که آیا ما ... ما به این پی‌نمی‌بریم که شب قدر در آسمان‌ها چه خبر است اما همین قدر می‌دانیم که خداوند در قرآن ... خداوند همهٔ کائنات و موجودات را برای خدمت به انسان خلق کرد، سؤال اینجاست که خلقت انسان برای خدمت به کیست؟
  • پایان همه چیز - انجمن نجوم افغانستان

    www.kabulsky.com/?lang=af&pageID=32&nid=145
  • اگر تصور کنیم که بشر می تواند از دست چنین سرنوشت فرار کند، خیلی ... البته برای ما انسان ها این مدت زمان خیلی طولانی است، ولی نه آنقدر طولانی که آینده کائنات را درک ... شود تا یک سحابهی سیاره نما را تشکیل دهد؛ درست همانند سحابی حلقه که در آسمان شب دیده می شود. .... هر قدر سیاه چاله جرم بیشتر از دست دهد مقدار تابش آن هم بالا میرود.
  • حقایقی از لیله ‌القدر (شب قدر، شب تقدیرات) | نماز پرس

    namazpress.ir/حقایقی-از-لیله-‌القدر-شب-قدر،-شب-تقدیر/
  • ۲۶ تیر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - ما فرستنده فرستادگان بوديم و اين رحمتى از پروردگار توست، كه او شنواى داناست. (دخان، آیات 2 تا 6) اما تکرار آن شب قدر در هر ماه رمضان از هر سال و تعیین تقدیر و سرنوشت هر ساله .... برسانند که مسئولیت الهی را در ربوبیت بر کائنات به عنوان مظهر اسمای الهی به .... حال من بی تو خراب است کجایی آقا نقش من بی تو برآب .
  • شعر و اس ام اس ویژه شب قدر و شهادت حضرت علی

    harimeyas.com/1390/05/شعر-اس-ام-اس-شب-قدر-شهادت-حضرت-علی.html
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۰ ه‍.ش. - شب قدر، پر ارزش ترين وقت سال است، سرنوشت آدمى در همين هنگام ... شب قدر، آبستن سپیده فلاح و رستگاری انسانهای دل سپرده به مهر مهربانترین مهربانان است. .... هر کس شنیده زمزمه ی کائنات را ... نقش لب پیمبر خاتم علی علی ست.
  • مهر 1385 - ساحل دل

    sahele-del.blogfa.com/8507.aspx
  • نقش تو در عالم عشق چيه؟ ... و ما چه زيانکاريم اگر از شب قدر تنها بيداري چشم نصيبمان شود و راهي به وراي آن ، بر اقليم جان نيابيم. ... پيامبر، مي گويند دراين شب سرنوشت تمام جهانيان بر قطب عالم امکان عرضه مي شود، مي گويند دراين شب ... برا و سلام کنند ، مي گويند دراين شب سکينه و آرامش برتمام کائنات حکمفرماست ، مي گويند از شب تا ...
  • جن

    halim-mosavi.blogfa.com/
  • در شب قدر سرنوشت انسان تغییر می كند و تغییر سرنوشت انسان تغییر سرنوشت عالم است . آدم در عالم نقش دارد، اگر پیچ و مهره بد بسته شود به واسطه آن تمام ماشین مختل می ... و نزدیكی انسان ها از مركزیت در مجموعه كائنات و نحوه خدمت آنها به ما اثر می گذارد.
  • شب سرنوشت آغاز شب های قدر | جالب - Folut

    www.folut.com/a-28399-شب-سرنوشت-آغاز-شب‏های-قدر/
  • شب سرنوشت آغاز شب های قدر. ... در روايات متعددي آمده است که در شب قدر، مقدرات يک سال انسان ها تعيين مي گردد. اين امر هيچ گونه تضادي با آزادي اراده .... نقش دوست در سرنوشت انسان ! سرنوشت ... كاربرد تكنيكي جديد براي كشف سرنوشت كائنات · سرنوشت ...
  • حسابرسی اعمال انسانها خداوند افراد قیامت قرآن کریم جواب سوال ...

    weblog24.com/.../حسابرسی-اعمال-انسانها-خداوند-افراد-قیامت-قرآن-کریم-...
  • شب قدر، شبى است که مقدّرات یک سال انسانها – بر اساس لیاقت ها شایستگى هاى آنان .... فراوانی اینطور مطرح شده است که در شب قدر سرنوشت انسانها به مدت یکسال معین ... كتاب در جهان است چون كامل ترین است حتما در زندگی ما نقش حیاتی پررنگ دارد. ..... به توانایی کافی جهت نفوذ اعمال قدرت در تمام کائنات مجهز بودند هستند، تا بتوانند ...
  • تكنولوژي فكر .تغير زندگي .تغيرتفكر. - تکنولوئی فکر

    iran1340.blogfa.com/post-149.aspx
  • هر اندیشه شما نتی است که در جهان هستی نواخته می شود و کائنات به اذن خداوند موظف شده اند ... فکر از نظام باورهای انسان دستور میگیرد قانون زندگی قانون باورهاست. ... خداوند مرا ازاد آفریده و من محکوم به هیچ سرنوشت از پیش تعیین شده ای نیستم. ... مفهوم ارزش و مرتبت شب قدر دلالت بر این معنا دارد که اصولاً طراحی هر پدیده، مهمترین نقش را در ...
  • شب تقدیر - فرارو

    fararu.com/fa/news/31363/شب-تقدیر
  • ۱۷ شهریور ۱۳۸۸ ه‍.ش. - حضور انسان در شب قدر یعنی ظهور ارادی او در تثبیت خواسته‌های یكساله بلكه بیشتر خود. .... به‌خاطر غفلتی است كه انسان‌ها نسبت به شب قدر شب تعیین سرنوشت خویش ... قدرت الهی ناشی از علم ازلی و ابدی او به كائنات است و ایجاد تغییر در مقدرّات، یكی از مظاهر قدرت الهی است. ... نقش دولت در کنترل قیمت‌ها چیست؟
  • نقد سريال سرنوشت يک مبارز - صفحه اصلی

    www.mobile.saveblog.ir/list/نقد+سريال+سرنوشت+يک+مبارز.html
  • حماسی نوشته شده است.این کتاب روایت کننده ماجراجویی های سرنوشت پسری به .... کارگردان سریال پایتخت 1و2و3و4 درباره ما مازندرانیها چه فکری می کنند، چرا باید به خودشان اجازه می ... "قدر ترین متغیران افرینش"زمین میگردد مثل همیشه...اسمان هم همان .... از آیات قرآنی به دست می آید که رهبری و امام نقش کلیدی در اجتماع سازی دارد. همان طوری که ...
  • شب قدر و مقام امام زمان (عج) | صدق- اولین پورتال تخصصی ...

    www.sedgh.ir › صفحه اصلی › قلمستان
  • ۲۷ تیر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - خداوند در آیات سوره قدر پس از بیان عظمت این شب که آن را برابر با هزار ماه و یا ... عقل و وحی بر هر انسانی این موضوع را فرض کرده تا اصولی چون .... شب قدر و مقام و منزلت آن، مقام و منزلت امام زمان(عج) و نقش ایشان در کائنات و ... شب سرنوشت ...
  • سرنوشت ،جبر،اختیار - صفحه 3 - كانون گفتگوی قرآنی

    www.askquran.ir › ... › خدا شناسی › قضا و قدر - جبر و اختیار
  • ۹ اسفند ۱۳۸۸ ه‍.ش. - 3پست - ‏2 نویسنده
    [QUOTE=sobhandara;248998] نوشته اصلی توسط انسان(خلیفه الله) شما ... 1 - سر مطلب در امكان تبدیل سرنوشت این است كه قضا و قدر، وجود هر ... چنان كه در دعای مخصوص شب سوم ماه مبارك رمضان می خوانیم: .... ب) هم چنان كه خداوند كائنات را آفريده است، به آنها نيز آگاهى و احاطه علمى ... حال نقش «اراده» در اين ميان چه خواهد بود؟
  • نسخه چاپی

    shooshan.ir/fa/print/369
  • متحول شدن با ا نديشه و تفكر ما ارتباط دارد، نحوه تفكر و انديشه ما نقش مهمي در ... نجات دهيم « خداوند سرنوشت هيچ قومي را تغيير نمي‌دهد مگر آنكه آنان خودشان سرنوشت خود را ... مسبب‌الاسباب است، اما همه كائنات در تدارك هستند تا اول حركتي از ما آغاز شود و آنان ... مي خواهيم تا نوروزمان را همچون شب قدر و سرنوشتمان قرار دهد و ما را در مسير تحول دروني ...
  • ...خدایا صدایت می کنیم - مذهبی

    www.a2t2i2.blogfa.com/cat-1.aspx
  • اولین شب از شب‌های قدر است و شب قدر همان شبی است که در تمام سال شبی به خوبی و .... هشام بن سالم نقل روايت مى نمايد و مى گويد: ما هشت نفر از رجال در محضر حضرت ابى ... و دوستاران پیامبر (ص) و اهل بیت سرور کائنات ارزانی دارند و مهمترین ان بخشش و ... در شب قدر سرنوشت و تقدیر هرکسی تا سال آینده به گونه ای حکم شود که هیچ تبدیل و ...
  • سریال سرنوشت کرهای نی نواز

    www.punia.ir/post/59215/سریال-سرنوشت-کرهای-نی-نواز
  • ما پیامبرمون رو تا حدی می شناسیم، اون قدر که می شناسیم، می دونيم که ایشون همه رو دوست داشتند ( رحمه للعالمین ) ایشون برای ... چت روم ایلام از چت روم ایلام رویدادهای مهم شب قدر، تعیین چت روم ایلام سرنوشت آدمی است. .... روبروی ضریحمن بودم و کائنات روبرویممیشود مقارن شد با حسین (علیه السلام)همین امروز. ... نقش استرس در سرنوشت آزمونها.
  • نمایش موارد بر اساس برچسب: نابغه - آگهی پیامات

    payamat.ir/entertainment20/itemlist/tag/نابغه
  • هر اندیشه شما نتی است که در جهان هستی نواخته می شود و کائنات به اذن خداوند موظف ... آرامش و اضطراب می تواند حاصل کیفیت لحظه لحظه های اندیشه یک انسان باشد. ... خداوند مرا ازاد آفریده و من محکوم به هیچ سرنوشت از پیش تعیین شده ای نیستم. .... مفهوم ارزش و مرتبت شب قدر دلالت بر این معنا دارد که اصولاً طراحی هر پدیده، مهمترین نقش را در ...
  • عشق - وب سايت رسمي دکتر حسين الهي قمشه اي

    www.drelahighomshei.com/34.aspx
  • شب هنگام پهلوان سلطان با مادر به درد دل نشست که این پهلوان تازه ...... در ژرفای دلِ ما تصویری از صورت انسان کامل نقش کرده اند و اگر گویند این چگونه تصویری است که ما را ..... و این دُهُل عشق که ما بانگ آن برآورده ایم آن قدر عظیم است ..... و اگر آدمی گوش جان باز کند این فریاد را از جملۀ آدمیان بلکه تمامی ذرّات کائنات می شنود و همه چیز و همه کس ...
  • [DOC]شب های قدر از دیدگاه اهل سنت - otaghefekr.net

    www.otaghefekr.net/Think_tank/Pages/Library/Amir/18/.../28.doc
  • اسامي داراي نقش بزرگي در زندگي بشر و گاه شناسنامه اي كامل از صاحبان خويش هستند؛ ..... گفتيم كه در شب قدر سرنوشت انسان ها بر اساس حكمت و مصلحت رقم مي خورد. ...... گيتي خوانده شود و در ركعت دوم شناسنامه سرآمد كائنات و خاندان آن بزرگ گوهر آفرينش.
  • تكنولوژي فكر - صفحه نخست

    mantoohayenoo.aramblog.ir/post/55
  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - هر انديشه شما نتي است كه در جهان هستي نواخته مي شود و كائنات به اذن ... فكر از نظام باورهاي انسان دستور ميگيرد قانون زندگي قانون باورهاست. ... خداوند مرا ازاد آفريده و من محكوم به هيچ سرنوشت از پيش تعيين شده اي نيستم. ... مفهوم ارزش و مرتبت شب قدر دلالت بر اين معنا دارد كه اصولاً طراحي هر پديده، مهمترين نقش را در ...
  • استفاده از قدرت ذهن بخش سوم

    the-success-2.blogfa.com/
  • پس این خود نوشت است که آینده ما را میسازد نه سرنوشت ! ... ناخود آگاه این جملات نقش می بندد که تبدیل به اعمال و رفتار میشودو از طرفی موانع ذهنی رو از بین ... آنگاه امواج مثبت پرقدرت از كائنات به سوي انسان گسيل مي شوند و عشق و ايمان را جاري مي كنند. ... یه پیشنهاد براتون دارم: من صدای خودم رو تو گوشیم ضبط کردم و هر شب پیش از خواب و ...
  • وبلاگ | نصرالله قادری | VN_archive امرداد 1390

    ghaderi.teatreshahr.com/archive/9005.html
  • گفتیم که در شب قدر سرنوشت انسان ها بر اساس حکمت و مصلحت رقم مى خورد. بى گمان, این ... ادله اى که نقش انسان را در مقدرات شب قدر ثابت مى کند به شرح زیر تقدیم مى گردد: ...... من فکر می‌کنم اگر فردا این پُست را نداشتم، کجای کائنات ایستاده بودم؟
  • تکنولوئی فکر - تكنولوژي فكر .تغير زندگي .تغيرتفكر.

    iran1340.servicebox.ir/page-175082.html
  • هر اندیشه شما نتی است که در جهان هستی نواخته می شود و کائنات به اذن خداوند موظف شده اند ... فکر از نظام باورهای انسان دستور میگیرد قانون زندگی قانون باورهاست. ... خداوند مرا ازاد آفریده و من محکوم به هیچ سرنوشت از پیش تعیین شده ای نیستم. ... مفهوم ارزش و مرتبت شب قدر دلالت بر این معنا دارد که اصولاً طراحی هر پدیده، مهمترین نقش را در ...
  • فاطمه(س)مظهري از انسان کامل - سازمان تبليغات اسلامي

    old.ido.ir/a.aspx?a=1390012704
    اگر بخواهيم فاطمه (س) را در عبارتى كوتاه معرفى كنيم، خواهيم گفت او همان انسان كاملى .... فى ليلة القدر، فاطمه (س) را معنى آن دانسته و مصداق كسى مى داند كه در شب قدر نازل شده . ..... چه شورانگيز است دختري چنان ارجمندباشد که سيد کائنات ، رسول اکرم صلّي الله ... نقش فاطمه سلام الله عليها در خلافت عادلانه و به حق علي عليه السلام روشن است ...
  • صفحه(6 - روزنامه کیهان

    kayhanarch.kayhan.ir/900601/6.htm
  • سنت شب قدر پيامبر(ص) ... شب قدر ، قدسيان در پيشگاه خليفه الله .... زماني است كه خداوند آن را شب سرنوشت انسان بلكه همه هستي دانسته است. ... چنانكه گفته شد، خلافت انساني، خلافت بر هستي است و همه كائنات تحت مظهريت ربوبي انسان قرار دارند. .... در مقابل، دسته اي ديگر نيز هستند كه افزون بر نقش اسباب و علل ظاهري براي اسباب ...
  • شب‌های قدر و نزدیکی و راز و نیاز با خداوند | خبرگزاری برنا

    www.bornanews.ir/بخش-اخبار-89/204602-شب-های-قدر-نزدیکی
  • ۲۶ تیر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - شب قدر؛ شبی است که مقدرات یکساله هر انسان و سرنوشت همه موجودات جهان در آن رقم ... سیل، وقوع زمین لرزه در رابطه با سایر کائنات معین و مشخص می‌شود.
  • تفسیر: نقش منافقان در فتنه هاى یهود

    makarem.ir/newmain.aspx?reader=1&lid=0&mid=6576...pid...
  • ... را ندیدى که پیوسته به برادران کافرشان از اهل کتاب مى گفتند: هرگاه شما را (از وطن) بیرون کنند ما هم با شما بیرون. ... قوم لوط به سرنوشت شومترى مبتلا شدند!
  • درس هایی از مکتب اخلاقی امام جواد(ع) - فارسی

    pbi-co.com/?part=article&inc=article&id=47
  • ... نقش اساسی در هدایت مردم به سوی حقیقت داشته و در مقام تعلیم و تزکیه انسانها بسیار ... عصمت و طهارت (احزاب، آیه۳۳) فرود می آیند و مقدرات کائنات، مشخص ومعلوم می شود. ... عباس فرمود همانا شب قدر در هر سالی هست و در آن شب، امر (سرنوشت و قضا و قدر) آن ...
  • کلام و عقاید | شهر سوال

    www.soalcity.ir/aqaed?page=39
  • شهر سوال سرنوشت انسان توسط خداوند این گونه رقم خورده كه هر انسانی با اختیار و اراده خود، ... شهر سوال همه جهان هستي كه ما مي شناسيم و مرزهاي بيكران كائنات داراي عمر معيني بوده و در ... آیا اموری که در شب قدر مقدر می شوند، قابل تغییر هستند؟ ... آیا سرنوشت ما از قبل تعیین شده و ما مثل یک بازیگری هستیم که باید نقش مان را بازی کنیم؟
  • عرفان عملی - فروشگاه کتاب - بوستان کتاب - فهرست ...

    bustaneketab.com/Book/Subjects.aspx?LanguageID=1&ID=54
  • چکیده : شب قدر، پرارزش ترین وقت سال است و سرنوشتِ آدمیان در همین شب، مشخص مى شود. ... با تحقق چنین هدفی، امکانات وجودی آدمی چنان رشد و گسترش می‌یابد که همة کائنات ... فوق را کاویده است: بخش اول، کلیاتی دربارة عرفان عملی و نقش و جایگاه انسان.
  • قانون جذب کائنات برای رسیدن به آرزوها

    ghanonjazb24.blogfa.com/
  • قانون جذب کائنات برای رسیدن به آرزوها - رسیدن به خواسته های درونی ویرونی. ... شديداَ روبروشده اندوازاين سرنوشت يعنی آلزايمروزوال مغز شديداَ به وحشت افتاده اند. ...... علم روانشناسی گرچه به تصویر ذهنی و نقش مهم آن در رفتار انسان معترف بود اما برای ... هر معلولي علتي مي خواهد كه قدر متيقن آن علت فاعلي است و اين قانون به هيچ وجه قابل ...
  • سرنوشت جان سینا | جستجو | دانلود اهنگ - مرجع وب فارسی

    acvo.biz/list/سرنوشت+جان+سینا.html
  • پارک یون جائه در نقش شاهزاده دوک هونگ .... ساعت 10 شب از شبكه نمایش نشون میده تكرارش هم ساعت 10 صبح و4بعد از ظهر هست ... وقتی نگاه من به تو افتاد، سرنوشت تصدیق گفته‌های «هِگِل» بود و ما دو تا… .... نامعقول ما تغییر کرد و صور آشکار و پنهان ما یکی شد قانون کائنات اجرا میشود و این قانون برای تمام افراد اجرا ..... پایمک های شب قدر.
  • فاطمه زهرا سرّ لیلة القدر - پایگاه فرهنگی مذهبی صلات - صدا و ...

    salat.irib.ir/reader.htm.php?read=note&id=602
  • (20) تمام فرشتگان طواف کننده فاطمه علیهاالسلام در شب قدرند و شب قدر تکرار ... آن دو با سرنوشت انسان و جهان را به خوبی شناخت و نقش حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام را در ...
  • قلب ماه رمضان

    www.adsearch.ir/show.aspx?ad=t_253180
  • بنابراین شایسته است که همه ما به شب قدر به عنوان شب سرنوشت ساز نگاه کنیم و خود را ... نقش بی بدیل ماه رمضان در تربیت دینی خدای رحمان هر آنچه را که واجب اعلان فرموده .... ماه رمضان "اللهمَّ طَهّرنی فیهِ مِنَ الدَنَسِ وَ الاقذار، وَ صَبِّرنی فیهِ عَلی كائناتِ الاقدار، .
  • قانون جذب را خیلی جدی بگیریم | پورعلی.نت؛ تفکر مثبت ...

    www.pourali.net/1387/11/334.html
  • خداوند در قرآن میفرماید : "و ما سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهیم مگر این که خودشان ..... ایمان به دست به سینه ایستادن کائنات که انسان هرچه تجسم کند به او بدهد؟ ...... تا اینکه رمضان شب اخر قدر واسه اولین بار تو زندگیم ساعت ۳ شب وضو گرفتم و نماز ..... از اونایی که واقعا به این به اصطلاح قانون اعتقاد دارن میخوام بپرسم پس نقش خدا نعوذا ...
  • گوغرنگین سبز - بلاگفا

    gugher91.blogfa.com/author/gugher91
روزه گرفتن در این ماه مستحب و ثواب ویژه دارد برای هر کدام از روزها و شب های این ماه نیز اعمال ... سالی که فاطمیه و نوروز توأم است *** در دو عالم جلال ما زهراست .... چون نقش بسیج را در حفظ استقلال ملی، در حفظ غرور ملی در حفظ افتخارات ملی، در تأمین ..... که در شب قدر سرنوشت و تقدیر هرکسی تا سال آینده به گونه ای حکم شود که هیچ تبدیل و ...
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 800
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 31
  • آی پی امروز : 48
  • آی پی دیروز : 82
  • بازدید امروز : 64
  • باردید دیروز : 308
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,661
  • بازدید ماه : 6,340
  • بازدید سال : 35,653
  • بازدید کلی : 728,098